Μήπως αυτοί που δεν ξέρουν μαθηματικά ξέρουν να αγαπούν περισσότερο;

Spread the love

Λοιπόν ας αρχίσουμε να μετράμε. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οκτώ, εννέα, δέκα. Μπράβο τα κατάφερες, πρέπει όμως να μάθεις να μετράς πιο πάνω απ’ το δέκα.

Άλλωστε οι αριθμοί θα σου χρειαστούν σε όλη σου τη ζωή. Πρέπει να ξέρεις ποιο είναι το σωστό μέτρημα, αλλιώς θα βγεις χαμένος. Ξεκίνα την εξάσκηση με λίγο κρυφτό. Α! Εκεί επιβάλλεται να τα φυλάς! 5,10,15,20,25… πως θα μάθεις πότε πρέπει να κρυφτείς απ’ τον κόσμο και πότε πρέπει να τον πιάσεις απ’ το πέτο;

Οι ατέλειες είναι για τους αδύναμους και εσύ είσαι δυνατός! Μα κυρίως μην ξεχνάς το αποτέλεσμα. Αυτό είναι που μετράει.

Πρέπει να μάθεις και την ώρα. 12:00, 12 και τέταρτο. Στη μία θα λες, όχι στις μία. Είναι λάθος! Μία είναι η ώρα, δεν είναι πολλές. 7 παρά τέταρτο πρέπει να σηκωθείς να φας πρωινό. Στις 8 νταν πρέπει να είσαι στη δουλειά. Μη ξεχάσεις το απόγευμα στις 5 να πας σούπερ μάρκετ και μετά στις 6μιση τα παιδιά στα αγγλικά, στο μπάσκετ, στον παιδίατρο. Το βράδυ στις 10 άπλωσε και τα ρούχα, σε παρακαλώ, αφού βάλεις τα παιδιά για ύπνο. Κοιμήσου και εσύ νωρίς. Μέχρι τα μεσάνυχτα, για να είσαι ξεκούραστος, να κάνεις επιδερμίδα. Πως θα αδράξεις την επόμενη μέρα;

Να σου επισημάνω πως πρέπει επίσης να είσαι ικανός να βάζεις στη σωστή σειρά τους αριθμούς, να κάνεις τις σωστές πράξεις και να βρίσκεις το σωστό αποτέλεσμα. Α! έτσι είναι τα πράγματα ένα και ένα κάνουν δύο! Για να είσαι σωστός πρέπει να ξέρεις να προσθέτεις τα καλά, να αφαιρείς τα περιττά, να πολλαπλασιάζεις για τα περισσότερα, και προτίμησε να καταλήγεις σε τέλεια διαίρεση. Οι ατέλειες είναι για τους αδύναμους και εσύ είσαι δυνατός! Μα κυρίως μην ξεχνάς το αποτέλεσμα. Αυτό είναι που μετράει. Αν το αποτέλεσμα δεν είναι σωστό ο πράξεις δεν έχουν νόημα!

Σε βλέπω προβληματίστηκες, άλλα κάτσε έχουμε δρόμο ακόμα! Πρέπει να ξέρεις τη διαφορά του 1/4 με τα 4/4. Πως θα αγοράσεις σαλάμι στο σούπερ μάρκετ, πως θα μοιράσεις την πίτσα στους φίλους; Και να θυμάσαι πως τα ετερώνυμα πρέπει να γίνουν ομώνυμα. Ειδάλλως πως θα βρεις το αποτέλεσμα; Άσε τώρα τις δικαιολογίες πως τα ετερώνυμα έλκονται. Εδώ μιλάμε με αριθμούς! Όλα πρέπει να έχουν τον ίδιο παρονομαστή. Δεν χωράνε παραφωνίες, ούτε έχει σημασία η διαφορετικότητα. Ομοιογένεια και πάλι ομοιογένεια για να αποφύγουμε την παθογένεια!

Να χρησιμοποιείς τα ποσοστά για να ορίσεις τις ικανότητες σου!

Ας περάσουμε όμως και στα σχήματα. Να κυκλώνεις τις σκέψεις σου, να τις τετραγωνίζεις, μην μπλέκεσαι σε τρίγωνα είναι μπελαλίδικα! Ξεκίνα να μετράς το μήκος, το πλάτος, το ύψος. Όλα, είπαμε, θέλουν μέτρημα για να είναι σωστά. Μέτρα για τη ζωή σου, μέτρα για τους άλλους, μέτρα για το μνήμα. 1 και 82, 1 και 50. Ψηλοί, κοντοί, αδύνατοι, παχουλοί πως θα τους ξεχωρίσεις; Υπάρχει τόση ανομοιομορφία γύρω μας. Και στα συναισθήματα υπάρχει να ξέρεις! Σ’ αγαπώ πολύ, σ’ αγαπώ λίγο, με μισώ, σε φοβάμαι, σε λυπάμαι! Το νου σου, λοιπόν, και στις ποσότητες.

Ελπίζω να άρχισες να τα βάζεις όλα σε μια ευθεία, να μέτρησες σωστά τη γωνία που θα δεις πράγματα. Ημιευθείες και τεθλασμένες κινήσεις απαγορεύονται! Μη γίνεσαι οξύς, ούτε αμβλείς, όρθιος να στέκεσαι! Με γνώμονα τη μοίρα σου πρέπει να χαράξεις το μέλλον σου! Πρέπει να είσαι 100% σίγουρος για τις επιλογές σου. Πέρασες με 80% τις εξετάσεις και μπήκες στη σχολή που δεν ήθελες, με 96% έβγαλες δίπλωμα και δεν έχεις λεφτά να πάρεις αμάξι, με 64% δεν βγαίνεις σε αναπηρική σύνταξη, με 9% μπαταρία αρχίζει και χάνεται η επικοινωνία, με 2% τρως το γιαούρτι σου, γιατί δεν επιτρέπονται οι ατασθαλίες. Ποσοστά! Να χρησιμοποιείς τα ποσοστά για να ορίσεις τις ικανότητες σου!

Και τώρα που ζεσταθήκαμε ας περάσουμε στα προβλήματα. Πρέπει να ξέρεις να χρησιμοποιείς αυτά που έμαθες ως τώρα, για να βρεις διεξόδους! Μην ανησυχείς το θετικό είναι πως μπορείς να λύσεις ένα πρόβλημα με πολλούς τρόπους. Φυσικά αν το αποτέλεσμα είναι λάθος, δεν μετράει το ταξίδι! Τα ταξίδια είναι για τους ονειροπόλους, για τους αργόσχολους, για τους αδύναμους. Εσύ πρέπει να φτάσεις στη μία και μοναδική Ιθάκη σου! Κι ας θες να πας στην Ικαρία που δεν έχει ρολόγια! Έτσι μας τα έμαθαν, έτσι θα τα μάθεις και εσύ! Ο προορισμός του ανθρώπου είναι η ευτυχία η οποία διέπεται απ’ τους κανόνες των άλλων! Μην φέρνεις αντιρρήσεις! Είπαμε δεν γίνεται αλλιώς είναι ο νόμος της φύσης αυτός! Θα πας κόντρα και στη φύση τώρα;

Τι; ΑΝΑΛΟΓΩΣ; Δεν είναι απάντηση το «αναλόγως»! Αν θέλεις να μιλήσουμε για ανάλογα, πρέπει να ξέρεις και τα αντιστρόφως ανάλογα! Η απόλυτη τιμή των πραγμάτων βασίζεται στην παράσταση που πρέπει να μάθεις να παίζεις! Και είναι αριθμητική η παράσταση, βεβαίως-βεβαίως! Θα πρέπει να ξέρεις πότε θα είσαι χαρούμενος, πότε θα σιωπάς, πότε θα σκύβεις το κεφάλι και πότε θα επαναστατείς! Τι ώρα θα πρέπει να τρως, να δουλεύεις, να κάνεις έρωτα, να ενοχλείς, να διακόπτεις, να αναπνέεις, να ζεις! Να είδες; Αν έχεις κενά στα μαθηματικά, δεν μπορείς να πας στο επόμενο κεφάλαιο!

Πες μου τώρα πώς να σου μιλήσω για τις εξισώσεις; Οι πρώτου βαθμού είναι καθωσπρέπει και αναγκαστικές σαν τους συγγενείς σου, οι δεύτερου βαθμού όπως τους φίλους και τους έρωτες σου, απαραίτητες μα θέλουν δουλειά! Οι τρίτου βαθμού θα σε κάνουν να κλάψεις όπως και οι απογοητεύσεις σου, οι αποτυχίες σου και οι λάθος επιλογές σου. Όσο για τις τέταρτου βαθμού, φαντάζουν όπως τους μακρινούς ορίζοντες που κάνεις πως τους φτάνεις κι όλο στη μέση τους αφήνεις.

Α! Ξέχασα να σου πω! Εννοείται πως για όλα αυτά θέλει ταυτότητα. Πουθενά δεν μπορείς εξάλλου να πας πια χωρίς ταυτότητα! Γεννιέσαι; Ταυτότητα! Πας σχολείο; Ταυτότητα! Κάνεις παιδιά; Ταυτότητα! Δίνεις εξετάσεις ταυτότητα! Βγαίνεις απ’ το σπίτι σου; Ταυτότητα! Πεθαίνεις; Ταυτότητα! Δεν γίνεται να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς ταυτότητα! Πρέπει να έχεις ένα πρόσωπο στην κοινωνία. Να είσαι τυπικός, να ακούς, να τηρείς τους νόμους, να σέβεσαι, να προσκυνάς, να ματώνεις κρατώντας με νύχια και με δόντια μια ταυτότητα! Μοναδικός δεν ήθελες να είσαι; Έχε το νου σου στην ταυτότητα, όχι στα παιδιά!

Σε κούρασα το ξέρω, αλλά φτάνω σιγά-σιγά στο τέλος! Οφείλω να σου πω πως όλα είναι σχετικά. Ξέρεις πόσες συναρτήσεις πρέπει να λύσεις για να διαπιστώσεις πως όλα είναι θέμα πιθανοτήτων; Ναι θα μπορούσε να είναι έτσι η ζωή σου, μα θα μπορούσε να είναι και αλλιώς! Αν τότε επέλεγες εκείνο, ή το άλλο ίσως να μην συνέβαιναν έτσι τα πράγματα. Αν μίλαγες περισσότερο, αν αγαπούσες περισσότερο, αν νοιαζόσουν περισσότερο για τον εαυτό σου, για τους γύρω σου, αν σεβόσουν τον αδύναμο, αν έδινες περισσότερη προσοχή στην ισότητα, στη δικαιοσύνη, αν, αν, αν… αν έβαζες και μερικά όρια ίσως;

Να πολεμάς αυτούς έχουν για παράσημο την αδικία, να σηκώνεις το ανάστημά σου σ’ αυτούς σηκώνουν το χέρι τους, που ξεστομίζουν βρόμικα λόγια, σ’ αυτούς καταπατούν την ηθική, σκοτώνουν την ελπίδα, θάβουν τα κακώς κείμενα. Τι θα έλεγες να μάθεις και για τα ολοκληρώματα; Δεν είναι τόσο δύσκολο πια να μπορείς να λογάσαι για «Άνθρωπος». Να μπορείς να ζητάς συγγνώμη, να λες ευχαριστώ, να γίνεις το χέρι βοηθείας κι ο ώμος της συμπαράστασης. Να γίνεις εκείνη η φράση του Ρήγα Φεραίου «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά». Μπορείς να ζεις σαν ολόκληρος κι ας νιώθεις μισός;

Το μάθημα μας τελειώνει και δεν ξέρω πόσο καλά μαθηματικά έμαθες! Να θυμάσαι όμως πως οι μεγαλύτεροι μαθηματικοί του κόσμου κατάφεραν ότι μέχρι τότε ήταν αδύνατον, μα η έννοια του άπειρου ακόμα τους κυνηγά. Μάλλον γιατί ακόμα και μες στο άπειρο διαφεντεύει η αγάπη, που δεν μετριέται, δεν υπολογίζεται, δεν έχει σωστό και λάθος αποτέλεσμα, δεν έχει σχήμα, ούτε ποσοστά, δεν έχει όρια, ούτε πιθανότητες, δεν έχει ώρα, ούτε σειρά.

Να ‘σαι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ όπως το άπειρο, όπως η αγάπη. Mπορείς;

 

Γράφει κάθε μήνα, η Εφτάψυχη,

Χαρά Χρυσάφη, Συγγραφέας

Χαρά Χρυσάφη

Συντάκτρια

1 Comment

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: