Το ρεπορτάζ σε όλα τα τηλεστούντιο από χθες το πρωί το λένε ξεκάθαρα… Την ερχόμενη Δευτέρα 12 Απριλίου, τα λύκεια θα ξανανοίξουν και δεκάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στις τάξεις
ενώ καλούνται να κάνουν self-test, εν’ όψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των λυκείων. Μέχρι εδώ όλα καλά. Αλλά, επειδή η ιστορία πάντα έχει και διαφορετικά σενάρια, έχει πάντα τον πρώτο λόγο και η αναστάτωση που οφείλει σαν κερασάκι να υπάρχει σε κάθε τούρτα… Και πραγματικά, τι χρησιμότητα έχει να ανοίξουν τα σχολεία, δύο εβδομάδες πριν το Πάσχα που θα ξανακλείσουν;
Οι οδηγίες έχουν δοθεί από χθες το πρωί σε όλα τα κανάλια, για τις περιπτώσεις που προκύψει θετικό κι αρνητικό το τεστ, τις διαδικασίες της πρόσβασης των γονιών στην πλατφόρμα για να δηλώσουν το αποτέλεσμα και σαφώς τα πιστοποιητικά – ψηφιακά, εκτυπωμένα, χειρόγραφα (από όλα έχει ο μπαξές) – ώστε να επιτραπεί ή μη η είσοδος των μαθητ(ρι)ών στα σχολεία. Όλα κουλ…
Κι άμα, ΑΜΑ προκύψει μη έγκυρο το τεστ, τι χαμπάρια; Θα πηδήξει κόσμος από τα μπαλκόνια, να μου το θυμηθείτε…
Το βίντεο που δόθηκε στην δημοσιότητα από το Υπουργείο Υγείας, λέει για την πιθανότητα της μη εγκυρότητας του τεστ. ΟΚ. Ναι, ισχύει, έχουν μεριμνήσει μέσα στην κομπίνα του αιώνα να δώσουν και το πράσινο φως σε εταιρία φάντασμα, να βγάλουν ενημέρωση και για την περίπτωση που δεν βγει έγκυρο το τεστ. Μην είμαστε και κακεντρεχείς. Όχι. Εξάλλου, η πληροφόρηση είναι για κάθε πολίτη και κάθε βαλάντιο…
Έτσι το βίντεο αποφαίνεται πως για το μη έγκυρο αποτέλεσμα, «Σε αυτή την περίπτωση το τεστ θα πρέπει να επαναληφθεί».
Κι εμείς ερχόμαστε να ρωτήσουμε τα εξής αυτονόητα βάσει και της πληροφόρησης που υπάρχει από τους Φαρμακοποιούς που έλαβαν rapid tests σε 25άδες και ξεκίνησαν τα Lego για να συναρμολογήσουν τα kits ανά μαθητή και γονιό ή εκπαιδευτικό, ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΒΡΕ ΣΑΤΑΝΑΔΕΣ;
Αφού, α) μαθητές-καθηγητές δε δικαιούνται δεύτερο self-test με τον ίδιο ΑΜΚΑ
και β) δεν πρέπει να επαναχρησιμοποιηθεί η ίδια ειδική μπατονέτα.
Άρα πως θα προκύψει δήλωση αρνητικού αποτελέσματος που να επιτρέπει την είσοδο μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών στα σχολεία;
Επιπλέον, το φως της δημοσιότητας έχουν δει πληροφορίες που κάνουν λόγο για γνώσεις Sorbone 2 στα Γαλλικά που πρέπει να έχουν οι γονείς για να καταλάβουν τις οδηγίες της χρήσης, καθώς είναι στα ΓΑΛΛΙΚΑ και δεύτερον, ποιος/α χρήστης/τρια εξαταζόμενος-η θα καταλάβει τι έχει βγει ως αποτέλεσμα αφού οι ενδείξεις είναι C και Τ; Ποιος/α θα συγκρατήσει τι σημαίνει το κάθε γράμμα και τι συμβαίνει στην περίπτωση παράλληλης ένδειξης με κόκκινο χρώμα; Σαφώς κι υπάρχουν οδηγίες και στα Ελληνικά. Εξάλλου, τούτη η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, των Αρίστων, μαζί με τον Κωστόπουλο, μας…ξεβλάχεψαν…
ΑΛΛΑ, οι οδηγίες στα Ελληνικά είναι παραποιημένες… Κοίτα να δεις πράγματα τώρα…
Το φυλλάδιο που συνόδευε τα τεστ αναφέρει στα ελληνικά πως «το τεστ προορίζεται για αυτοδιάγνωση από τον ίδιο τον ασθενή». Ωστόσο στις άλλες γλώσσες, αλλά και στην επίσημη σελίδα της εταιρείας Roche Diagnostics, στο ίδιο ακριβώς σημείο των οδηγιών, αναφέρεται πως «αυτό το προϊόν προορίζεται για επαγγελματική χρήση σε εργαστηριακά περιβάλλοντα και σε POC (Point Of Care) ή για αυτο-συλλογή υπό την επίβλεψη εργαζομένου στον τομέα της υγείας».
Σε ανακοίνωσή του ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής αναφέρει πως «με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι τα πολυδιαφημισμένα self test, τα οποία περιμέναμε να παραλάβουμε στο φαρμακείο, δεν ήταν “self” αλλά συσκευασίες εικοσιπεντάδας rapid test τα οποία προορίζονται για χρήση σε μικροβιολογικά εργαστήρια […] Τα συγκεκριμένα τεστ προφανώς δεν πληρούν τις προδιαγραφές για οικιακή χρήση».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, όπως αναφέρεται σε σελίδα φαρμακοποιών, και σε άλλα σημεία υπάρχουν αλλαγές στην ελληνική μετάφραση ώστε να υποστηρίζεται πως η χρήση επιτρέπεται από τους πολίτες. Ενώ σε όλες τις άλλες γλώσσες ο τίτλος γράφει «σύντομες οδηγίες» στα ελληνικά αναφέρει: «σύντομες οδηγίες για ατομική χρήση και από μη επαγγελματία υγείας».
Το γεγονός επιβεβαιώνουν φαρμακοποιοί που έχουν στα χέρια τους και τις οδηγίες χρήσης, ενώ υπάρχουν και πολλές αναρτήσεις στο διαδίκτυο από φαρμακοποιούς. Μάλιστα στα Γερμανικά αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Nur für In-Vitro Diagnostik. Nicht als Selbsttest geeignet / Προορίζεται για διαγνωση in vitro, δεν προορίζεται για αυτοδιάγνωση». Το ίδιο αναφέρεται και στα γαλλικά στο φύλλο οδηγιών: «Destine uniquement aux diagnostics in vitro.N’ est pas destine a l’ auto-test» / Μετάφραση: «Προορίζεται για διαγνωστικά, για διαγνωση in vitro, Δεν προορίζεται για αυτοδιάγνωση»
Υπενθυμίζεται πως, η διαδικασία του self-testing είναι η εξής:
Πριν κάνουμε το τεστ, φυσάμε τη μύτη μας και πλένουμε τα χέρια μας. Στη συνέχεια, βάζουμε την ειδική μπατονέτα στα ρουθούνια μας, σε βάθος 2 – 2,5 εκατοστά. Περιστρέφουμε αργά στο σημείο 4 φορές την μπατονέτα, ώστε να συλλέξει τη βλένη και ακολούθως επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και στο άλλο ρουθούνι. Στη συνέχεια τοποθετούμε την μπατονέτα στο μπουκαλάκι με το υγρό και κάνουμε αρκετές περιστροφές. Αφού το κάνουμε, απομακρύνουμε την μπατονέτα απο το μπουκαλάκι, πιέζοντας τα τοιχώματα που έχει το μπουκαλάκι, για να αφαιρεθεί όλο το υγρό από την άκρη της μπατονέτας.
Αφού αφαιρέσουμε λοιπόν την μπατονέτα, ανακατεύουμε καλά το μπουκαλάκι με το υγρό. Στη συνέχεια, ανοίγουμε τη συσκευασία αλουμινίου που περιέχει τη δοκιμαστική ταινία και τη τοποθετούμε σε μία επιφάνεια χωρίς κλίση και ρίχνουμε 3-4 σταγόνες από το μπουκαλάκι με το υγρό στην ειδική οπή. Μετά από 15 λεπτά, αν εμφανιστούν δύο γραμμές, μια στην ένδειξη «C» και μια στην ένδειξη «T», το τεστ ειναι θετικό.