Μετρό Θεσσαλονίκης: Χαμόγελα Μενδώνη και Καραμανλή για την απόσπαση

Spread the love

Παρά τις επικρίσεις μέχρι κι από παγκόσμιες φωνές, η Υπουργός Πολιτισμού #Λίνα #Μενδώνη κι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, #Κώστας Αχ. #Καραμανλής, δεν διστάζουν να…χαμογελούν για την απόφαση του #ΣτΕ για #απόσπαση των αρχαίων του Σταθμού #Βενιζέλου στο #Μετρό #Θεσσαλονίκης.

Την ικανοποίησή τους για το «πράσινο φως» που άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την απόσπαση, μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαίων που αποκαλύφθηκαν στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, εκφράζουν η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον Σταθμό «Βενιζέλου» στο Μετρό Θεσσαλονίκης «δικαιώνει απολύτως την πολιτική» του υπουργείου Πολιτισμού, δήλωσε η Λίνα Μενδώνη, τονίζοντας ότι «οι αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου θα αναδειχθούν με βάση τις αρχές της επιστήμης και της δεοντολογίας και θα αποδοθούν στους Θεσσαλονικείς με την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό».

Αμετακίνητoι – Αμετακίνητα, Ενώνοντας Σιωπές από το Δημαρχείο στην…Καλαμαριά

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση της υπουργού Πολιτισμού στα social media

«Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δικαιώνει απολύτως την πολιτική του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ως προς την προστασία και ανάδειξη των σημαντικών αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, αλλά και στην ανάγκη ολοκλήρωσης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε, ότι οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο λειτούργησαν σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος και την ισχύουσα αρχαιολογική νομοθεσία, καθώς και με τις διεθνείς συμβάσεις της Γρανάδας, της Βαλέτα, της UNESCO.

Οι αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου θα αναδειχθούν με βάση τις αρχές της επιστήμης και της δεοντολογίας και θα αποδοθούν στους Θεσσαλονικείς με την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό. Την επόμενη εβδομάδα, προγραμματίζεται στη Θεσσαλονίκη κοινή σύσκεψη με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Αττικό Μετρό, τον Δήμο και την Περιφέρεια».

«Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αποτελεί την οριστική δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει στη Θεσσαλονίκη και Μετρό και Αρχαία» τονίζει σε δήλωση του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής και προσθέτει:

«Όπως συμφωνούν, άλλωστε, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο Δήμος, η Περιφέρεια, οι παραγωγικές δυνάμεις της πόλης και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών.

Πλέον, δεν κοιτάμε πίσω. Δεν χάνουμε άλλο χρόνο, πόρους και ενέργεια με όσους προσπάθησαν αποτυχημένα να διχάσουν την πόλη. Προχωράμε, όλοι μαζί, για να γίνει πραγματικότητα αυτό το σπουδαίο έργο. Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να κάνουν τα αδύνατα δυνατά, ώστε να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης.

Το Υπουργείο μας θα είναι συνεχώς πάνω από το έργο. Την επόμενη εβδομάδα, προγραμματίζουμε νέα επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη. Ήρθε η ώρα του Μετρό Θεσσαλονίκης».

Οι “Αμετακίνητοι” έκλεψαν την παράσταση στην Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Η απόφαση του ΣτΕ

Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ, με πρόεδρο τη Μαίρη Σάρπ και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Δημήτριο Βασιλειάδη, έκρινε συνταγματικές, νόμιμες και σύμφωνες με τις διεθνείς συμβάσεις, όλες τις αποφάσεις της υπουργού Πολιτισμού για το εν λόγω θέμα.

Ειδικότερα, με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ απορρίφθηκαν τρεις αιτήσεις ακυρώσεως κατά της από 4.3.2020 απόφασης της υπουργού Πολιτισμού, με την οποίες, κατόπιν γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) εγκρίθηκε η υποβληθείσα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την προσωρινή απόσπαση των αποκαλυφθεισών στον χώρο του σταθμού αρχαιοτήτων, πριν από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του σταθμού και την, μετά το πέρας των εργασιών, επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων κατά ποσοστό 92%.

Συνεπώς τη διατήρησή τους στο περιβάλλον όπου βρέθηκαν, με την αιτιολογία ότι με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται ο μέγιστος δυνατός συνδυασμός της προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων με την ανάγκη έγκαιρης και ασφαλούς ολοκλήρωσης του προαναφερόμενου έργου υποδομής, χωρίς διακινδύνευση της ασφάλειας εργαζομένων και αρχαιοτήτων, καθώς και της επιβάρυνσης των εθνικών πόρων.

Με πληροφορίες cnn.gr

1 Comment

Απάντηση