Δεν έχει τέλος το μένος της Υπουργού Παιδείας Νίκης #Κεραμέως. Μετά τη δίκη στην οποία σέρνει τους εκπαιδευτικούς πλέον κατηγορεί ανοιχτά τους απεργούς εκπαιδευτικούς και την Διδασκαλική Ομοσπονδία πως «νοθεύουν το δημοκρατικό πολίτευμα επειδή αποφάσισαν να απεργήσουν»…
Σύμφωνα με το alfavita.gr, η Νίκη Κεραμέως κατηγορεί (δια των δικηγόρων του υπουργείου Παιδείας ) τη ΔΟΕ -και κατ’ επέκταση τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία από τους Μέντορες, Συντονιστές- ότι με την απεργία της διαπράττει …«νόθευση του δημοκρατικού πολιτεύματος, αφού η άσκηση της πολιτικής εξουσίας, φορέας της οποίας είναι το σύνολο του λαού και όχι τα συνδικάτα εργαζομένων και εργοδοτών, έχει ανατεθεί στα κρατικά όργανα».
Επίθεση ΣΥΡΙΖΑ σε Κεραμέως: Επικίνδυνος ο ισχυρισμός ότι «οι απεργίες… νοθεύουν το πολίτευμα»
Σκληρή κριτική έκανε η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως με αφορμή την αγωγή που κατέθεσε κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η απεργία-αποχή για τους θεσμούς του Ενδοσχολικού Συντονιστή και του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα.
Η αξιωματική αντιπολίτευση σχολίασε μάλιστα τον χαρακτηρισμό «πολιτική» που απέδωσε η υπουργός στην απεργία των δασκάλων, επισημαίνοντας ότι «με παρόμοια επιχειρηματολογία, κάθε απεργία μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πολιτική, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται συνολικά το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία».
#ΕΚΤΑΚΤΟ | Αποσύρεται η Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Νίκη του φοιτητικού κινήματος!
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:
Την προσφιλή της τακτική του αυταρχισμού και της καταστολής, αντί της συνεννόησης και του διαλόγου, έχει επιστρατεύσει για μια ακόμη φορά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στην αντιπαράθεσή της με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα επίδικα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση με το άνοιγμα των σχολείων, σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη περίοδο για τη λειτουργία τους, έχουν την αφετηρία τους στην πάγια τακτική της κυβέρνησης να νομοθετεί χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι, μέτρα που επηρεάζουν καθοριστικά τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολείων και επιβαρύνουν αφόρητα το έργο των εκπαιδευτικών, όπως αυτά που αφορούν τον «μέντορα» και τον «ενδοσχολικό συντονιστή», η κυβέρνηση επιχειρεί να τα επιβάλει διά πυρός και σιδήρου, δείχνοντας πάντα τη σταθερή προσήλωσή της στην επιλογή των δικαστικών προσφυγών και διώξεων.
Αλλά και σε αυτή την αυταρχική της επιλογή η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξαντλεί κάθε επίφαση δημοκρατικότητας, όταν προωθεί διαδικασίες σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που κινδυνεύουν να μετατρέψουν τη νομική παρέμβαση σε παρωδία. Επιπλέον, είναι καινοφανής και εξαιρετικά επικίνδυνος ο ισχυρισμός που περιλαμβάνεται στην αγωγή που άσκησε η υπουργός Παιδείας, ότι δήθεν η απεργία είναι πολιτική επειδή:
«στρέφεται όχι κατά του Κράτους ως εργοδότη, αλλά κατά των φορέων των συντεταγμένων πολιτειακών λειτουργιών και έχει ως κύριο σκοπό […] είτε τη μεταβολή κάποιου φορέως της πολιτικής εξουσίας, […] είτε την αποτροπή ορισμένου πολιτικού ή πολιτικοοικονομικού προσανατολισμού των κυβερνώντων».
Με παρόμοια επιχειρηματολογία, κάθε απεργία μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πολιτική, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται συνολικά το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία. Η κυβέρνηση με αυτή την τακτική της είναι η ίδια που οδηγεί σε «νόθευση του πολιτεύματος», ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει καμία άλλη επιλογή στους / στις εκπαιδευτικούς από την οδό των κινητοποιήσεων και της απεργίας-αποχής.
Καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει πάραυτα τις πρακτικές του αυταρχισμού και της αδιαλλαξίας, και να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης, που θα διασφαλίζει τη δημοκρατία στο σχολείο και την παιδαγωγική καταλληλόλητα των όποιων μέτρων, και δεν θα επιβαρύνει αφόρητα το εκπαιδευτικό έργο χωρίς ουσιαστικό όφελος.
Ταυτόχρονα, επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση και με τα πιο άμεσα και καυτά προβλήματα των σχολείων, όπως είναι η διασφάλιση της υγείας των παιδιών και των εκπαιδευτικών, η άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στο μορφωτικό έργο του σχολείου και η επείγουσα κάλυψη των σοβαρών διδακτικών κενών σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Με πληροφορίες tvxs.gr | ΑΠΕ-ΜΠΕ
[…] Κεραμέως | Κατηγορεί τους απεργούς εκπαιδευτικούς για … […]