Επτά μήνες μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της #Volkswagen, από την Τετάρτη 2 Ιουνίου, κυκλοφορούν στο νησί τα πρώτα αμιγώς #ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης από τη γερμανική εταιρεία.
Παράλληλα έχουν εγκατασταθεί και δώδεκα σταθμοί φόρτισης από το ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας).
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρευρέθηκε στο νησί και ανακοίνωσε επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea, που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν μεγάλες επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
«Μέχρι το 2030, δύο στις τρεις κιλοβατώρες που θα καταναλώνονται στην Ελλάδα θα προέρχονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «η Αστυπάλαια θα είναι το μέρος όπου θα γίνει η δοκιμή για την ενεργειακή μετάβαση. Ενέργεια που θα παράγεται εξ ολοκλήρου από τη φύση και η οποία θα τροφοδοτεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό, πλήρως ενσωματωμένο σύστημα μεταφορών».
Τι πρόκειται να αλλάξει στην Αστυπάλαια
Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα. Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.
Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand) Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεσή τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά
ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες. Επιπλέον, προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν. Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας. Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.
Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται, κατά βάση, για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί, ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών, ολόκληρο το 24ωρο.
Επιπλέον, μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων, που θα λειτουργεί όλο το χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι, θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.
Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση. Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα, μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης. Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες. Αυτό το μικρό νησί, έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km, γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο, στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.
Με πληροφορίες από το newsit.gr
[…] Eνεργειακά «έξυπνο και πράσινο» νησί, η Αστυπάλαια, «Smar… […]