Κούρος Νουρμοχαμαντί Μπαϊγκί | Να θυμάστε το όνομά του… Από τη Μόρια στο Πανεπιστήμιο!

Spread the love

Μοιράζει εγκεφαλικά σε κάθε ρατσιστή και μισαλλόδοξο ο 19χρονος Κούρος Νουρμοχαμαντί Μπαϊγκί από το πρωί της Τρίτης. Κι αυτό γιατί είναι παιδί μιας προσφυγικής οικογένειας από το Ιράν. Όχι όμως μόνο για αυτό… Με μια πλαστική βάρκα έφτασε στη #Λέσβο πριν 3 χρόνια κι από τον εφιάλτη της #Μόρια, έφτασε να έχει την 2η υψηλότερη βαθμολογία σε Λύκειο της #Μυτιλήνης.

Έγραψε 20 στα Μαθηματικά, στην Φυσική, 19,5 στη Χημεία και 13,5 στην Έκθεση. Επόμενος στόχος του το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης!

Έφτασε με την οικογένεια του με μια πλαστική βάρκα, σε μια ακτή της Λέσβου πριν από τρία χρόνια. Σήμερα, με 18,25 είναι ο δεύτερος σε βαθμολογία στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις μαθητής της θετικής κατεύθυνσης του Πρότυπου Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η οικογένεια του έφυγε από το Ιράν όταν ο πατέρας του που αντιμάχονταν το εκεί θεοκρατικό καθεστώς διαπίστωσε ότι δεν είχαν άλλη λύση από το να φύγουν από την πατρίδα τους. Από μια ακτή της Τουρκίας στις 15 Αυγούστου του 2019 πέρασαν στη Λέσβο, οι γονείς του και ο μικρότερος αδελφός του, μαθητής φέτος αυτός της Γ΄ Γυμνασίου.

Η πορεία γνωστή.

Πρώτα στο ΚΥΤ και στον καταυλισμό, τη «ζούγκλα» της Μόριας. Από εκεί στο δημοτικό καταυλισμό του Καρά Τεπέ. Όταν αυτός ο καταυλισμός έκλεισε μεταφέρθηκαν στον καταυλισμό του ΚΥΤ του Καρά Τεπέ που αντικατέστησε τον καμένο καταυλισμό της Μόριας. Τους τελευταίους μήνες «που πήραμε χαρτιά νοικιάσαμε σπίτι και ζούμε εδώ κανονικά» λέει. Οι γονείς του εργάζονται σαν μεταφραστές σε μια ΜΚΟ. Τα κατάφερε όπως ο ίδιος λέει, με την αμέριστη βοήθεια των καθηγητών του. «Ζούσα σε ένα περιβάλλον που μιλούσαν ελληνικά, και έτσι έμαθα ελληνικά. Όλοι οι πρόσφυγες μπορούμε να μάθουμε ελληνικά, να μορφωθούμε και να ενταχθούμε στις τοπικές κοινωνίες αν μας δοθεί η ευκαιρία» τονίζει.

Αν και είχε τελειώσει την Α’ Λυκείου στο Ιράν, ξαναφοίτησε σε αυτήν στο 2ο ΕΠΑΛ της Μυτιλήνης. Έδωσε εξετάσεις και συνέχισε στη Β’ τάξη του Πρότυπου Λυκείου του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μυτιλήνη. Επόμενος στόχος του το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης!

Όλοι μπορούμε να ενταχθούμε στις τοπικές κοινωνίες φτάνει να μας δοθεί η ευκαιρία.

Απάντηση