Γιάννης Μυλόπουλος | Τα μεγάλα έργα δεν κατασκευάζονται με λάσπη, κύριε υπουργέ

Spread the love

Για ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις της αλήθειας, κατηγορεί τον #Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών #Κώστα Αχιλλέως #Καραμανλή, ο πρώην πρόεδρος του Δ.Σ. της Αττικό Μετρό ΑΕ, #Γιάννης #Μυλόπουλος.

Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής ή δεν γνωρίζει το αντικείμενο των έργων υποδομής ή συνειδητά ακολουθεί την παλιά παράδοση της Δεξιάς να διαστρεβλώνει την αλήθεια και να παραπλανά τους πολίτες για τα έργα του υπουργείου του. Ή, το πιο πιθανόν, συμβαίνουν και τα δύο.

Δεν εξηγείται αλλιώς το γιατί η απάντησή του στον πρώην πρωθυπουργό και αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα για το Μετρό και τα Αρχαία της Θεσσαλονίκης βρίθει τόσων ανακριβειών και διαστρεβλώσεων της αλήθειας.

  1. Υποστηρίζει αβάσιμα και εντελώς ανακριβώς ότι η μόνη λύση που εγγυάται μετρό και αρχαία είναι η λύση που σήμερα ακολουθεί η κυβέρνηση, της απόσπασης και απομάκρυνσης δηλαδή του μοναδικού στον κόσμο βυζαντινού πολεοδομικού συμπλέγματος που αποκαλύφθηκε στη Βενιζέλου. Αυτή η δήλωση θα είχε, πράγματι, αξία, αν την υποστήριζε κάποιος ειδικός στο αντικείμενο επιστήμονας ή κάποιος μηχανικός με μεγάλη εμπειρία και όχι ένα πολιτικό πρόσωπο χωρίς καμία τεχνική αναφορά ή επιστημονική τεκμηρίωση. Καθώς είναι γνωστό στον επιστημονικό και τεχνικό κόσμο ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Καταξιωμένοι ειδικοί επιστήμονες, μελετητές και καθ’ ύλην αρμόδιοι καθηγητές του ΕΜΠ και της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ σε τεχνικές εκθέσεις που έχουν συντάξει και υπογράψει, συμφωνούν και επιμένουν ότι η μόνη λύση που προστατεύει την ακεραιότητα και την αυθεντικότητα των αρχαιολογικών ευρημάτων της Βενιζέλου και συγχρόνως επιτρέπει την κατασκευή του σταθμού με μια μεθοδολογία επιστημονικά άρτια, διεθνώς αναγνωρισμένη και τεχνικά απολύτως εφαρμόσιμη, είναι η λύση της κατασκευής του σταθμού με τα αρχαία αμετακίνητα. Αναφέρουν μάλιστα παραδείγματα εφαρμογής της τεχνικής αυτής λύσης σε πολλά έργα μετρό στο εξωτερικό, όπως στη Ρώμη και στο Μιλάνο, αλλά και στο μετρό της Αθήνας, στο σταθμό Μοναστηράκι.

Τα ίδια άλλωστε υποστηρίζουν δεκάδες επιστημονικοί φορείς και εκατοντάδες διεθνείς προσωπικότητες της επιστήμης, αλλά και πολιτικοί μηχανικοί με μακρόχρονη εμπειρία σε έργα προστασίας και αποκατάστασης μνημείων και αρχαιολόγοι διεθνούς φήμης, καθηγητές σε πανεπιστήμια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σε επιστολές τους προς την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό.

Γιάννης Μυλόπουλος | Θέτω 6 ερωτήματα για το Μετρό στην Υπουργό κα. Μενδώνη

  1. Υποστηρίζει απολύτως ανακριβώς, διαστρεβλώνοντας την ιστορική αλήθεια, ότι αν υπήρχε άλλη τεχνική λύση που να εγγυάται και αρχαία και μετρό, η προηγούμενη κυβέρνηση θα την είχε εφαρμόσει, αλλά, λέει, δεν το έκανε. Πως μπορούν να λένε ανερυθρίαστα τέτοια ψέματα, όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, ακολουθώντας τις συμβουλές ειδικών επιστημόνων και μετά από έγκριση του ΚΑΣ, είχε αρχίσει να εφαρμόζει το 2017 – 2019 την πλέον ενδεδειγμένη λύση για τα αρχαία και το μετρό, εκείνη της κατασκευής του σταθμού με κατά χώραν ανάδειξη των αρχαιοτήτων; Μια λύση την οποία εκπόνησε το πιο γνωστό γραφείο τεχνικών μελετών υπογείων έργων της χώρας, το γραφείο Π. Βέττα, υπό την επιστημονική επίβλεψη καθηγητών ειδικών στο αντικείμενο της Γεωτεχνικής Μηχανικής. Και την οποία λύση ούτε αμφισβήτησε ποτέ κανείς όσο εφαρμόζονταν, ούτε κανείς προσέβαλε στο ΣτΕ ή σε οποιοδήποτε άλλο θεσμικό φορέα. Τη λύση αυτή τη σταμάτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη αμέσως μετά τις εκλογές, χωρίς τεχνική τεκμηρίωση, αναπαράγοντας μάλιστα αντιφατικά μεταξύ τους επιχειρήματα, του είδους είτε ότι δεν βρέθηκε καμία μελέτη, είτε όταν εφημερίδες δημοσίευσαν τη μελέτη διαψεύδοντας την κυβέρνηση, ότι ναι μεν η μελέτη βρέθηκε, αλλά δήθεν δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές. Οι ισχυρισμοί του υπουργού όμως δεν απαντούν σε θεμελιώδη ερωτήματα όπως:

α) Πως η Αττικό Μετρό, η οποία είχε εγκρίνει τη λύση και την εφάρμοζε επί 3 χρόνια, έχοντας μάλιστα επενδύσει 5 εκ. ευρώ στην κατασκευή της, ξαφνικά και κατά σύμπτωση αμέσως μετά τις εκλογές, αποφάσισε ότι ήταν ανεφάρμοστη;
β) Γιατί δεν ρώτησαν τη γνώμη ειδικών επιστημόνων και συμβούλων, προκειμένου να τεκμηριώσουν μια τόσο σοβαρή απόφαση αλλαγής σχεδιασμού σε ένα μεγάλο έργο;
γ) Ακόμη και αν δεχτούμε το ακραίο σενάριο ότι πράγματι, αμέσως μετά τις εκλογές του 2019 διαπιστώθηκαν προβλήματα στην εφαρμογή της τεχνικής λύσης, γιατί δεν έγινε προσπάθεια να ερωτηθούν ειδικοί σύμβουλοι προκειμένου να αντιμετωπιστούν και να ξεπεραστούν τα προβλήματα με διορθώσεις και βελτιώσεις, αλλά πήγαν κατευθείαν στο αντίθετο άκρο, αλλάζοντας τη λύση 1,5 χρόνο πριν την ολοκλήρωση και λειτουργία 12 σταθμών; Κάτι ανεπίτρεπτο για μεγάλα τεχνικά έργα, καθώς έχει τεράστιο κόστος στον χρόνο ολοκλήρωσης και στο κόστος τους, όπως σήμερα αποδεικνύεται;
δ) Και τέλος, γιατί ποτέ δεν εκπόνησαν μια συγκριτική μελέτη των δύο λύσεων, προκειμένου να αποδειχθεί ποια είναι προτιμότερη ως προς την ασφάλεια της κατασκευής, τον χρόνο και το κόστος ολοκλήρωσης;

  1. Επικαλείται την απόφαση του ΣτΕ ως επιχείρημα για τη μοναδικότητα της λύσης της απόσπασης και καταστροφής των αρχαίων. Διαστρεβλώνοντας και πάλι την αλήθεια, αφού το ΣτΕ, ως δικαστήριο, δεν μπορεί να έχει άποψη για το ποια λύση είναι η πιο ενδεδειγμένη και πιο συμφέρουσα, αλλά μόνο να εκδικάσει και να απαντήσει στις προσφυγές που αφορούσαν στη νομιμότητα αυτής της λύσης.

Μενδώνη-Καραμανλής προεκλογικές φιέστες – Αστυνομία και διαμαρτυρία

Το ΣτΕ λοιπόν δεν υπαγορεύει τις λύσεις για τα έργα, αλλά κρίνει τη νομιμότητα των αποφάσεων της κυβέρνησης.
Το μόνο που έκρινε λοιπόν είναι ότι η λύση της απόσπασης δεν είναι παράνομη. Μένει τώρα η κυβέρνηση να απαντήσει γιατί μεταξύ δύο νόμιμων λύσεων, επέλεξε εκείνη που καθυστερεί το έργο πολλά χρόνια, κοστίζει περισσότερο στο δημόσιο λόγω αποζημιώσεων και καταστρέφει έναν ανεκτίμητο πολιτισμικό θησαυρό.

  1. Επικαλείται τη σύμφωνη με την κυβέρνηση γνώμη του δημάρχου Θεσσαλονίκης, του περιφερειάρχη και των επαγγελματικών φορέων της πόλης. Αποκρύπτοντας δύο σημαντικές αλήθειες.

α) Ότι όλοι αυτοί είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία καθώς, κατά σύμπτωση, είναι όλοι προσκείμενοι στη ΝΔ
β) Ότι η κοινή γνώμη σε ένα ποσοστό 62% αντιτίθεται στις κυβερνητικές επιλογές και υποστηρίζει τη λύση που εφάρμοζε η προηγούμενη κυβέρνηση, της κατασκευής του σταθμού με τα αρχαία αμετακίνητα. Και μάλιστα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από το 38% που ήταν το 2019, στο 62% σήμερα. Που σημαίνει ότι είχαν τον κόσμο με το μέρος τους και τον έχασαν, εξ αιτίας της διάψευσης όλων των υποσχέσεών τους.

  1. Επικαλείται την απόφαση του ΚΑΣ, όταν παραβλέπει ότι το ίδιο όργανο, το 2017 είχε εγκρίνει και την προηγούμενη λύση, της κατά χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων. Ας πει, αν τολμά πόσες φορές η κα Μενδώνη άλλαξε τη σύνθεση του ΚΑΣ για να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα…
  2. Έχει το θράσος να εξακολουθεί να αναφέρεται απαξιωτικά σε «μουσαμάδες» για το έργο που εκτελέστηκε επί προηγούμενης κυβέρνησης. Η οποία το παρέλαβε στο 33% και το προχώρησε στο 75% της ολοκλήρωσής του. Την ώρα που το έργο επί των ημερών της δικής του κυβέρνησης έφτασε σε δύο χρόνια από το 75% μόλις στο 76,7%.
  3. Κι ακόμη, έχει το θράσος να υποστηρίζει ότι δουλεύουν εντατικά, όταν όλη η Θεσσαλονίκη ξέρει ότι τα εργοτάξια είναι ανενεργά από τις εκλογές και μετά και ότι από τους 3.000 εργαζόμενους, έμειναν σήμερα μόλις 170.
  4. Έχει επίσης το θράσος να λέει ότι δεν τάζουν ανέφικτα πράγματα, όταν ανακοίνωσαν την έναρξη δοκιμαστικών δρομολογίων, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την ηλεκτροδότηση της γραμμής. Η οποία ξεκίνησε επί προηγούμενης κυβέρνησης και εδώ και δύο χρόνια δεν κατάφεραν να την ολοκληρώσουν. Χειροκίνητα θα ξεκινήσουν, άραγε, τα δοκιμαστικά δρομολόγια;
  5. Κατά τα άλλα τους φταίνε για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις οι προσφυγές στο ΣτΕ. Όταν οι προσφυγές αφορούσαν μόνο το σταθμό Βενιζέλου, ενώ το έργο το σταμάτησαν σε όλους τους σταθμούς.

Η δήλωση του υπουργού είναι μνημείο ανακριβειών, διαστρέβλωσης της αλήθειας και συστηματικής προσπάθειας παραπλάνησης των πολιτών.
Κι ενώ λέει πολλά αβάσιμα και ανακριβή, τα μόνα στα οποία έπρεπε να απαντήσει, δύο χρόνια μετά την ανάληψη του υπουργείου του, τα αποκρύπτει σκοπίμως, τηρώντας αιδήμονα σιγή:

  • Μετά τις λαθροχειρίες με τις οποίες σταμάτησαν την πρόοδο του έργου για να αποσπάσουν τα αρχαία, σήμερα έχουν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου; Ποιο είναι αυτό;
  • Ισχύει η ημερομηνία που προφητικά και χωρίς τεκμηρίωση υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός για ολοκλήρωση «ολόκληρου» του έργου τον Απρίλιο του 2023;
  • Εξακολουθεί να επιμένει στις επικοινωνιακές σαχλαμάρες περί «κολοβού μετρό», τώρα που ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό τα… μασάει για παράδοση του σταθμού Βενιζέλου το 2023, μαζί με το υπόλοιπο έργο; Και τώρα που η υπουργός πολιτισμού μιλά για παράταση του έργου μέχρι το 2025;
  • Τι έχει να πει στο 62% των Θεσσαλονικέων που γνωρίζουν ότι αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είχε σταματήσει το έργο μετά τις εκλογές, θα είχαμε σήμερα σε λειτουργία τους 12 από τους 13 σταθμούς του μετρό;
  • Τι έχει να πει για τα 19,5 εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος που ήδη πλήρωσε η κυβέρνησή του σε αποζημιώσεις στον εργολάβο, για τον πρώτο μόνο χρόνο ακινησίας και καθυστερήσεων που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε;

Τέλος ο υπουργός υποδομών πρέπει να αντιληφθεί κάποτε ότι τα μεγάλα έργα δεν κατασκευάζονται με λάσπη στον ανεμιστήρα, αλλά με επιστημονικές γνώσεις, με σχέδιο και με σκληρή δουλειά.

Αρετές που μέχρι σήμερα δεν έδειξε ότι διαθέτει η κυβέρνησή του…

1 Comment

Απάντηση